Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit fotoboek toont ons kinderen van over heel de wereld en hun favoriete speelgoed.
Speelgoed --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Didactics of sports and games
Choose an application
Handvatten en praktische ideeën voor ouders om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Volgens de Hanen methodiek.
ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- PXL-Education 2019 --- autismespectrumstoornissen --- kleuters --- communicatievaardigheden --- Autisme --- Kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Didactiek --- Speelgoed --- speltherapie --- sociale vaardigheden --- Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- bewegingsspelen --- spellen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- fantasie (verbeelding) --- speelgoed --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek biedt opvoeders in de brede zin van het woord een leidraad om de betekenis van het spel te leren kennen en het op te waarderen. De auteur gaat in op alle facetten van het spel van het kind. Hij is overtuigd van het grote belang van het spel en het speelgoed voor de ontwikkeling van diverse functies en van vrijwel alle aspecten van het gedrag: de intellectuele vorming, de sociaal-emotionele aanpassing, de senso-motorische vaardigheden en de organisatie waarop een kind informatie moet leren opslaan en verwerken. Volgens de auteur is spelen echter niet vrijblijvend. Het is iets dat door ouders, opvoeders en de schoolomgeving op de juiste wijze dient gestimuleerd te worden. Daartoe worden in dit boek duidelijke richtlijnen aangereikt.
spelen --- kinderopvang --- ontwikkelingspsychologie --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- 159.922.7 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Speelgoed --- #KVHB:Spel --- creativiteit --- speelgoed --- 416.4 --- 433.6 --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Speelgoed --- Spelen(Kinderspelen) --- spelend leren --- Ontwikkeling van kinderen --- Spel --- Spelen --- 379.828 --- Ontwikkeling --- Speltherapie --- 104300.jpg --- speltherapie --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- 615.88 --- Play behavior in children --- Play --- Psychological aspects --- Child psychology --- Child development --- Psychology [Comparative ]
Choose an application
Wat mag? Wat kan...? Spelende kinderen komen soms nat, koud, vies, moe, met pijn, met kapot speelgoed uit hun avontuur. Pedagogisch medewerkers, ouders en verzorgers bepalen wat wel of niet mag. Zij geven de uitdaging en bepalen de grenzen. Hoe ver de uitdaging gaat en waar de grenzen liggen, hangt af van hun mate van vertrouwen en van de feiten. Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant? Met dit boek maakt Marianne de Valck dilemma's bespreekbaar. Wat vinden kinderen bijvoorbeeld leuk aan slopen? Wat is er negatief aan slopen? Maar aan de andere kant, wat is de pedagogische waarde ervan? En is het verantwoord om kinderen te laten spelen met dieren? Tussen ongelukkenpreventie en loslaten bestaat een spanningsveld. In dit boek zet de auteur de waarden en bezwaren van tien facetten van spelen op een rij. Pedagogisch medewerkers kunnen hieruit argumenten halen die hen helpen bij het nemen van verantwoorde beslissingen bij het spelen Marianne de Valck is speeldeskundige. Zij schrijft boeken, geeft workshops en heeft haar eigen adviesbureau Spelen en Speelgoed. Wat mag? Wat kan.? is het zesde deel in de serie KinderopvangPraktijk, een initiatief van het vakblad Kinderopvang. Eerder verschenen in deze serie: Wat gaan we doen? van Constance Bogers en Carla Overduin Spelenderwijs bewegen voor 0 tot 4 jaar van Eileen Kalkman en Miranda Rep Doe-boek van Marianne de Valck Deuren open voor ouders van Wendy Doeleman Kind en verlies van Carla Overduin Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant? Met dit boek worden dilemma's bespreekbaar. Wat vinden kinderen zelf en wat is de pedagogische waarde ervan? Tussen ongelukkenpreventie en loslaten bestaat een spanningsveld. Waarden en bezwaren van tien facetten van spelen worden op een rij gezet zodat pedagogische medewerkers er argumenten kunnen uithalen die hen helpen bij het nemen van verantwoorde beslissingen bij het spelen.
Spelen --- Peuters. --- Kleuters. --- spelen --- Didactics of sports and games --- kinderopvang --- didactiek --- pedagogiek --- Didactiek van sport en spel --- Kinderopvang --- Kleuters --- Peuters --- 379.828 --- Speelgoed --- Kleuter --- Peuter --- Spel
Choose an application
‘Oh nee! Mijn knuffel!’ roept Ali. Wie gaat er met Waf vandoor? Helpen jullie Ali met zoeken naar de knuffeldief? Een spannend prentenboekje voor de allerkleinste peuters.
Choose an application
In het veld van de professionele begeleiding, zoals coaching, training en advisering, wordt steeds meer gebruik gemaakt van allerlei vormen van spel. Er is de afgelopen twintig jaar enorm veel praktijkliteratuur op dit terrein verschenen. Het aanbod varieert van dramawerkvormen tot coachen met paarden, van labyrintlopen tot simulatiespelen en van strategieontwikkeling met lego tot creatieve expressie met klei en karton. De wetenschappelijke reflectie en theorievorming blijft echter ver achter bij de ontwikkeling van al deze praktische methoden, waardoor het gevaar van ongefundeerd handelen bestaat. In dit boek wordt daarom onderzoek gedaan naar de waarde en werking van begeleidingskundige spelvormen. Ook wordt onderzocht over welke vaardigheden de begeleider moet beschikken om effectief gebruik te maken van spel. In deze studie worden concrete richtlijnen gepresenteerd die een fundament geven aan de inzet van speelse werkvormen in de begeleidingskundige praktijk. Speelruimte voor ervaring en reflectie is bedoeld voor coaches, trainers en adviseurs die willen begrijpen wat ze doen als ze speelse werkvormen inzetten. Het boek kan ook gebruikt worden als een diepgaande en concrete kennismaking met nieuwe werkvormen.
begeleidingsmethodieken --- spelen --- Didactics of sports and games --- groepsontwikkeling --- Operational research. Game theory --- speltheorie --- film --- spelbegeleiding --- psychodrama --- speltherapie --- simulatiespel --- speelgoed --- spel --- didactiek --- Spel --- Didactiek --- 366.41 --- 607.53 --- 379 --- 371.3 --- Leidinggeven --- Beeldende expressie als therapie --- Theses --- Coaching --- Training --- Hulpverlening --- Spelen --- Dramaspelen --- Drama --- Simulaties --- Simulatiespelen --- Creatieve expressie --- Kennisontwikkeling --- Film --- Speelgoed --- Begeleiding --- Werkvormen --- Dramaspel --- Simulatie --- Simulatiespel --- Film (cinematografie) --- Werkvorm
Choose an application
De volwassen verteller kan de grote verteltent gebruiken als verteltheater (met vertelplaten), als (vinger)poppenkast, als schaduwtheater én als mini-bioscoop (via de Fundel-applicatie).
Poppenkast. --- Vertellen --- Kleuteronderwijs. --- vertelkastje --- 433.75 --- poppenkast --- vertellen --- verteltheater --- Vertelkastje(Kamishibai) --- 433.6 --- Vertelkastje (kamishibai) --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Kind, spel en speelgoed --- Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactische materialen --- Dutch literature
Choose an application
Eline ziet op tv een prachtige pop, Bellina. Bellina heeft roze kleertjes, roze haartjes en een roze mondje en ze kan echt op haar duimtje uigen, zeggen ze op tv. Eline zeurt bij haar moeder : ze wil ook Bellina. Wat is ze blij als ze Bellina op haar verjaardag krijgt. Is Bellina echt zo geweldig als ze op tv leek?
reclame --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- weerbaarheid --- poppen --- JB SNOE --- 471.44 --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Reclame --- 472.9 --- reclame (themawoord fictie) --- Poppen --- Pop (speelgoed)
Choose an application
Yumi is een kokeshi, een klein houten poppetje uit Japan. Ze neemt de lezer mee in haar leefwereld: een wereld vol gekleurde kimono's, waaiers, verkleedkleren, sushi ... Zo maakt de lezer op speelse wijze kennis met Japan en het Japanse schrift. Yumi en haar vriendinnen slingeren als rode draad doorheen dit kijkboek. Het bevat enkele zoekopdrachten, zoals het hertje Bamboe zoeken tussen een heleboel kokeshi's of de verkleedwinkel zoeken tussen een heleboel andere winkels. Het is een visueel erg aantrekkelijk boek, dat vooral in de smaak zal vallen bij kinderen die zich graag verkleden of zich graag bezig houden met het samenstellen van leuke outfits.
French literature --- Poppen --- Japan --- Verkleden --- Klederdrachten --- Kimono's --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Pop (speelgoed) --- Klederdracht --- Kimono --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Diversiteit --- Inclusie --- Didactics of social education --- Asia
Choose an application
Met de boekjes uit de DANS-reeks krijgen ouders handvatten en praktische ideeën om door middel van spel de ontwikkeling van hun kind te stimuleren op verschillende gebieden. Kinderen ontwikkelen door spel sociale vaardigheden, vergroten hun probleemoplossend vermogen en spel stimuleert hun taal- en spraakvermogen.De boekjes ondersteunen de Hanen methodiek uit het boek Meer dan woorden, Handboek voor ouders van kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum of moeilijkheden in de sociale communicatie om interactie en taalvaardigheid te ontwikkelen. Een mooie aanvulling voor logopediepraktijk.
ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- PXL-Education 2019 --- autismespectrumstoornissen --- kleuters --- communicatievaardigheden --- Didactics of sports and games --- bewegingsspelen --- spellen --- fantasie --- speelgoed --- Spelend leren --- Autisme --- Sociale vaardigheden --- speltherapie --- sociale vaardigheden --- fantasie (verbeelding) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|